СЪС СЪДЕЙСТВИЕТО НА:
НАЧАЛО > УЧАСТНИЦИ > Търговски сгради > "МАГАЗИН ЗА ХРАНИТЕЛНИ СТОКИ ФАНТАСТИКО- ОБЕКТ 30 - ЕТАП 1 И МАГАЗИНИ ЗА ПРОМИШЛЕНИ СТОКИ, АТЕЛИЕ ЗА ХИМИЧЕСКО ЧИСТЕНЕ И АПТЕКА - ЕТАП 2."

ТЪРГОВСКИ СГРАДИ

"МАГАЗИН ЗА ХРАНИТЕЛНИ СТОКИ ФАНТАСТИКО- ОБЕКТ 30 - ЕТАП 1 И МАГАЗИНИ ЗА ПРОМИШЛЕНИ СТОКИ, АТЕЛИЕ ЗА ХИМИЧЕСКО ЧИСТЕНЕ И АПТЕКА - ЕТАП 2."

ИНВЕСТИТОР:

ВИНТЕРКО-БГ ЕООД

КОНСТРУКТОР:

"АВЕГА Инженеринг", инж. Веселин Първанов

ИЗПЪЛНИТЕЛ:

"БС Конструкция" АД

АРХИТЕКТ:

"Ситискейп", арх. Гергана Милушева

АДРЕС:

София
ИНФОРМАЦИЯ

Магазин за хранителни стоки ФАНТАСТИКО – FF30 и търговски обекти

 

            Сградата е разположена на бул. Черни връх в непосредствена близост до пътният възел с околовръстен път и подножието на планина Витоша, гр. София. Разположена в ъглов имот, сградата има директна връзка и с улица „Акад. Петър Динеков“.

            Инвестиционният проект третира изграждане на пристройка към съществуващ магазин от търговската верига на първи етап, която да помести новият, модернизиран магазин за хранителни стоки, като на втори етап, съществуващата сграда се трансформира в търговски център с допълващи обществено-обслужващи фукции – магазин за черна и бяла техника, оптика, магазин за хранителни добавки, ателие за химическо чистение и денонощна аптека.

Проектно решение

            Основната функция на сградата е разпределена в два обема, разположени стъпаловидно по естественият наколон на терена, образувайки естествени покрити пространсва.

            Обемът на юг е решен като търговски център с магазини за промишлени стоки, черна и бяла техника, ателие за химическо чистене и аптека. Тази част от сградата е със самостоятелен вход и достъп от ниво терен. Вътрешната връзка между отделните функционални единици се осъществява посредством пасаж, водещ до новопостроената част, поместваща новият магазин за хранителни стоки, като за преодоляването на разликата в нивата между двата обема са предвидени подвижни пътеки, тип травелатори.

            В новата част, на север е разположен магазин „Фантастико“. Търговската зала е с фронт към бул. „Черни връх“. Главният вход на хранителният магазин е подчертан с отделен обем вписан в лентовидно формообразуване на козирка и парапет в черен цвят, завършващо със стълба, обърната към булеварда. Предвидени са още два вход-изходa от търговската зала. Единият е от север, през терaса с места за консумация на открито и трaвелатори, водещи до паркингът под обема на магазина, а другият – между двата основни обема с функционална връзка към паркингът под частта с търговските обекти и към покритият паркинг под обема на магазина за хранителни стоки.

            За постигане на визуално единство между двете части  и обособяване на доминанта насочена към транспортният възел, е реализирана червена козирка, обгръщаща сградата от южната фасада до северната с преминаване в плътен фасаден обем.

            Главният пешеходен подход е обърнат към бул. " Черни връх ", където в близост има разположени спирки на градският обществен транспорт. Автомобилният подход е предвиден с връзка към двете прилежащи улици - на бул. " Черни връх " е  организиран основиният автомобилен подход, а от ул. „Акад. Петър Динеков“ е организиран вторичен подход. Паркирането в имота е решено на свободен достъп, на ниво терен, като половината от от всички паркоместа са обособени в покрит паркинг – под обема на сградата. Общият брой на паркоместата за клиенти е 191бр. Зареждането и служебният достъп е по улица, западно на имота, като в същата част е разположен стопанският двор на магазина.

 

Интериор

Интериорното решение стъпва на вече изградената фирмена идентичност, както за функционалната организация на вътрешното пространство и зониране, така и във визуално естество, но на доста по-голяма площ, с модерни нюанси, допълнения и иновативност.

            Изчистена линия в черно, червено и бяло преобладава и в интериорното решение. Търговската зала на хранителният магазин е разделена на няколко функционални зони, които по подходящ начин чрез архитектурни средства и преценено осветление, акцентирщо вниманието на клиентите върху изложените продукти.

  • Клиентът е посрещнат от пъстрата и жизнеутвърждаваща зона „Зеленчуци“, зареждаща с позитивни емоции и настроение.
  • Оформена като самостоятелна островна част, с пряка връзка към зона „Зеленчуци“, зона „Фреш“ привлича с левитиращия си светещ таван и акцентиращи тематични пендели насочени върху охлдени и прясно изцедени разнообразни сокове, приготвени на място от подбрани плодове и зеленчуци.
  • Зона „Козметика“ създава интересни усещания у посетителите и несъмнено привлича поглед с активния си цвят.
  • Навътре, но видима още от касите, се откриват щандовите витрини, подчертани и разпознаваеми с огромно разнообразие в предлагането на стоки.
  • Разнообразната и богата е продуктова гама на зона „Био“. С модерен дизайн и свежи детайли клиентът е поставен в спокойна и уютна обстановка в която да открие подходящата за високите му изисквания храна.
  • Приятно изненада са новите продукти. „Грил“ зоната поднася съвременни технологични решения за разнообразен асортимент на прясно приготвени вкусотийки. Тук съвсем открито се демонстрира как храната се превръща в кулинарно изкушение, достъпна от топлата витрина.
  • Непосредствено пред „Грил“ зоната, очарова зона „Алкохол“, обособена в самостоятелен кът за спокойно разглеждане и избор на най-подходящото питие за вечеря или парти.
  • Представено е ново третиране на зона „Хляб“, в кояо печивата се приготвят в цялостният си процес на място – пред очите на киентите. Масата за излагане на изделията, както и цялостната концепция за представяне на процеса пред клиента е иновация, без аналог в други магазини и вериги.
  • Централно разположената зона „Замразени“ веднага се познава по надвисналите над нея светещи ледчета със строго геометрично третиране.

В продължение към същата зона и като функционално и визулано преливане към щандовите витрини е разположен щанд на самообслужване предлагащ на клиента голямо разнообразие от вносни сирена и деликатеси.

  • Касите имат деликатно формообразуване, стъпващо на даденостите и носещо функционалните изисквания за осветление и захранване на касовите модули.
  • В новоизградения обект специално място е отделено за уютна и приветлива закрита „Кафе“ зона, която кореспондира с външната тераса, предлагаща на клиентите гледка към гр. София.

В задкасовата зона е предвидено пространство за щандове с допълнителни комунални услуги, change – бюро и др.

В обновената съществуваща част, реализирана на етап 2, клиентите могат да се възползват от продуктите и услугите на магазин за бяла и черна техника, денонощна аптека, оптика, магазин за хранителни добавки и химическо чистене.

Конструкция и материали

            Конструкцията е смесена – монолитна стоманобетонова част и стоманена покривна конструкция, стъпваща върху монолитно изпълнени колони.

Покривът на основната част от сградата , поместваща търговската зала е от стоманена конструкция, в служебната част - монолитен, стоманобетонен. Целият покрив е изпълнен като послоен монтаж на LT ламарина, топлоизолация от твърда минерална вата и двупластова битумна рулонна хидроизолация на газопламъчен монтаж.

            Външните стени на основния обем са изпълнени от топлоизолационни минерал-ватови панели в черен цвят и обшивка от огледална ламарина и алуминиев композит тип „Eталбонд“ в черен и червен и бял цвят. Фасадата към бул. „Черни връх“ е изцяло остъклена тип алуминиева окачена фасада със стъклопакет. Огледалната неръждаема ламарина, използвана в зоната на външното кафе, носи усещането за по-голяма оживеност и създава интересна реалност с многобройните си отражения.  

            Сградата е изпълнена със значително по-дебели от изискуемите топлоизолационни пакети, като същевременно са внедрени система за рекуперация и система за оползотворяване на отпадната топлина от хладилните агрегати, което значително намалява вредните парникови емисии. Всички изкуствени светлинни източници са решени посредством LED осветление, интегрирано с компютъризирана система за оптимизация.

            В общата концепция на веригата магазини „Фантастико“ преимуществено важен  е акцентът върху цялостното отношение към добруването и комфорта на потребителя. Добрите намерения  на инвеститора, съчетани с изразителните архитектурни идеи на проектанта  имат за цел да се подобри облика на района, а обектът да се впише в културата на квартала и града.

            Сградата е със застоена площ 4 088.90м², а разгъната застоена площ е 8 659.90м².